Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Christian dogmatics --- Catechese --- Catéchèse --- #gsdb11 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- handleiding --- catecheten --- catechese --- jeugd --- Catechese (geloofsopvoeding)
Choose an application
God thuis is geen receptenboek met juist gedoseerde voorschriften, maar wel een handleiding boordevol suggesties. Zij toont hoe men het geloof kan doorgeven in het eigen gezin, rekening houdend met de leeftijd en de mogelijkheden van elk kind. Een warm pleidooi voor een huiskerk waar de buitenwereld vrij mag binnenstromen.
geloofsopvoeding --- Educational sciences --- christendom --- Christian pastoral theology --- Christelijke opvoeding --- Christendom --- Christian education --- Christianisme --- Education [Christian] --- Education chrétienne --- Lecture religieuse --- Religieuze lectuur --- godsdienstige opvoeding --- gezinsopvoeding --- 268.2 --- #GOSA:VIII --- #gsdb11 --- #GROL:MEDO-268.21 --- #GROL:SEMI-268.21 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Pastoraal --- 249 --- 282 --- $?$94/12 --- 245.7 --- geloofsopvoeding (ler) --- 061486.jpg --- Godsdienstige opvoeding --- 26 --- 37.018 --- Geloofsopvoeding in het gezin--(algemeen) --- 268.2 Geloofsopvoeding in het gezin--(algemeen) --- Family --- Religious life --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Pastoraal
Choose an application
Bible --- Christian spirituality --- C1 --- geloofsleven --- bezinning --- zingeving --- 235.7 --- christendom --- 245.8 --- geloof --- geloofsopvoeding (ler) --- 248 --- geloofsopvoeding --- #gsdb10 --- Kerken en religie --- christendom - persoonlijk geloofsleven --- God --- Love
Choose an application
268.712 --- #gsdb11 --- #GROL:SEMI-268.71 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Jongeren --- bijbelbewerkingen --- kinderbijbels --- bijbels --- 222 --- Bijbelbewerkingen --- Kinderbijbels --- bijbelbewerkingen en kinderbijbels --- Bible --- Didactics of religion --- jeugdliteratuur --- bijbelverhalen --- 268.712 Kinderbijbels --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Jongeren
Choose an application
89085281641
Didactics of religion --- Godsdienst --- Godsdienstpedagogie --- Catechese --- #gsdb11 --- 268.222 --- 456.8 --- didactiek --- godsdienst --- 478.6 --- Godsdienstonderwijs --- C6 --- religieuze vorming --- pedagogiek --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- 268.222 Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Geloofsopvoeding --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding)
Choose an application
In 524 vragen en antwoorden worden de fundamenten van het Katholieke geloof uit de doeken gedaan in een taal die voor jongeren begrijpbaar is.
Didactics of religion --- Christian dogmatics --- Rooms-katholieke Kerk --- Godsdienst --- Jeugd --- #gsdb11 --- C1 --- catechismus --- jeugd --- 244.5 --- catechismussen --- katholicisme --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Leeszaal --- Kerken en religie --- katholicisme - catechese, catechismussen en godsdienstonderwijs --- gsdb11. --- catechismus. --- jeugd. --- 2445 --- catechismussen. --- katholicisme. --- GGSB: Catechese (geloofsopvoeding). --- GGSB: Leeszaal. --- Kerken en religie. --- Katholicisme - catechese, catechismussen en godsdienstonderwijs. --- Rooms-Katholieke Kerk --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Leeszaal --- Jongere
Choose an application
Levensvragen leiden een rusteloos bestaan in de mind set van vele tijdgenoten. De pluraliteit van antwoorden die in een post-seculiere samenleving voorhanden zijn, maakt het er voor vele kinderen, jongeren en jongvolwassenen niet makkelijker op. Zij hebben recht op solide en eerlijke inzichten, aansluitend bij hun eigen levensbeschouwelijke zoektocht. In Inclusieve godsdienstpedagogiek vat de auteur levensbeschouwelijke vorming op school (het vak 'godsdienst' in Vlaanderen en 'godsdienst/levensbeschouwing' in Nederland) inclusief op: elke leerling heeft recht op dit vak, opgevat als 'ontmoetingsleren'. Het betoog ontwikkelt zich in zeven stappen: de context van de school, de narratieve en communicatieve dimensie van levensbeschouwelijke vorming, het belang van learning communities, theologiseren met kinderen en jongeren, bijbeldidactiek en de persoon van de leraar tussen professionaliteit en spiritualiteit. De auteur heeft in de loop der jaren veel ervaring opgedaan in onderwijs (aan de universitaire lerarenopleidingen van Leuven, Tilburg en Dortmund), onderzoek en internationale netwerking. De verbinding van theorie en praxis, die hem in zijn werk met studenten zo dierbaar is, staat ook hier centraal. Het boek is geschreven voor studenten in de lerarenopleiding, maar eveneens voor al wie interesse heeft in godsdienst en levensbeschouwing. (Bron: KU Leuven)
Didactics of religion --- Religion --- Study and teaching --- Philosophy --- 478.6 --- pedagogie --- didactiek --- godsdienst --- levensbeschouwing --- inclusief onderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Levensbeschouwing --- Theologie --- Bijbel --- 244.5 --- Godsdienstonderricht --- godsdienstpedagogiek --- 268.22 --- 456.8 --- C6 --- religieuze vorming --- pedagogiek --- 268.22 Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Godsdienstpedagogie --- Godsdienst --- Onderwijs --- Geloofsopvoeding --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Pastoraal --- Godsdienstonderwijs
Choose an application
Waarom is voor veel mensen het geloof zo belangrijk? Hoe laten mensen zien dat ze gelovig zijn? Hoe leven de zusters Augustinessen? Hoe is het om als gelovige mee te doen aan een project van World Servants? Antwoorden op deze vragen en nog veel meer vind je in dit dossier. Je leest over een gelovige topvoetballer en over een koopvaardijpredikant. Je vindt ook uitleg van allerlei begrippen rondom geloof, de geschiedenis van het geloof, een strip over bisschop Desmond Tutu en andere interessante verhalen.
280 )* CHRISTELIJKE KERKEN --- christelijk geloof --- christendom --- protestantisme --- rooms-katholieke kerk --- Christian dogmatics --- Didactics of social education --- religie --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- geloven --- geloofsleer --- geloof --- WO (wereldoriëntatie) --- geloofsopvoeding
Choose an application
Dit werkboek wil concrete ondersteuning bieden aan wie lesgeeft in het basisonderwijs, hiervoor in opleiding is of op een andere manier geëngageerd is in de levensbeschouwelijke opvoeding van kinderen. Het biedt inspiratie om aan geloofsopvoeding vorm te geven.
478.6 --- zingeving --- onderwijs --- Basisonderwijs --- Godsdienst --- Didactiek --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Christian religion --- Didactics of religion --- rooms-katholieke kerk --- godsdienst --- geloofsleer --- geloofsopvoeding
Choose an application
Issues in Religion and Education, Whose Religion? is a contribution to the dynamic and evolving global debates about the role of religion in public education. This volume provides a cross-section of the debates over religion, its role in public education and the theoretical and political conundrums associated with resolutions. The chapters reflect the contested nature of the role of religion in public education around the world and explore some of the issues mentioned from perspectives reflecting the diverse contexts in which the authors are situated. The differences among the chapters reflect some of the particular ways in which various jurisdictions have come to see the problem and how they have addressed religious diversity in public education in the context of their own histories and politics.
Religion in the public schools --- Church and education --- 268.22 --- Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- 268.22 Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Education and church --- Education --- Bible in the schools --- Church and state --- Public schools --- Religious education --- Religious education of children --- Cross-cultural studies --- Religion in the public schools - Cross-cultural studies - Congresses. --- Church and education - Cross-cultural studies - Congresses.
Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|